Labels

08/02/2024

Ciasto orkiszowe z chrupiącą skórką - Spelt Cake With Crispy Top - Torta al farro con crosta croccante

#SmakołykiAngeli  #leprelibatezzediangela  #angelasdelicacies

Polski
Wykonanie: Ciasto tego typu piekę już od jakiegoś czasu, miksuję jaja (np. 6) ze stopioną kostką masła, dodaję cukier, cukier z wanilią i mąkę orkiszową (wg uznania, dzięki temu za każdym razem ciasto wychodzi ciut inne :). Tym razem dodałam też startą skórkę z pomarańczy ekologicznej oraz kawałki gorzkiej czekolady, przy luźnej konsystencji ciasta, czekolada zsunęła się na dno, też fajnie. No dobrze, a skąd ta chrupiąca warstwa u spodu i na wierzchu ciasta? Stąd, że wyrabiając ciasto sypnęłam małą ilość cukru, resztę  dodałam na sam koniec, nie ubijałam, a wymieszałam kilka dobrych razy ciasto, w ten sposób w czasie pieczenia cukier ostał się na wierzchu i wspomógł tworzenie się chrupiącej warstwy. 




2 comments:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo i polecam wypróbować :), do "zobaczenia" na Instagramie :)

      Delete