Labels

Lunch (188) Pranzo (188) Obiad (182) Cena (151) Cakes (143) Ciasta (141) Torte (137) Tea cakes (128) Ciastka (121) Dolcetti (117) Supper (108) Dolci (93) Kolacja (93) Cookies (87) Desery (85) Desserts (85) Pieczywo (58) Pane (55) Bread (54) Śniadania (33) Dodatki (29) Sałatki (29) Insalate (28) Salads (28) Side dishes (27) Soups (25) Zupy (25) Contorni (24) Minestroni (24) Antipasti (21) Breakfasts (21) Drinks (21) Bevande (20) Napoje (20) Przystawki (20) Starters (20) Pizza (17) Gratin (14) Pancakes (14) Zapiekanka (14) Akcje kulinarne (13) Le crepes (13) Naleśniki (13) Preserves (10) Przetwory (10) Konkurs (9) Confetture (6) Biscotti salati (5) Marmellate (5) Colazioni (3) ALFABETYCZNY SPIS CIAST (2) ALFABETYCZNY SPIS CIASTEK I CIASTECZEK (2) Gardiniere (2) Śniadanie (2) Kolacje (1) Liebster Blog Award 2015 (1) PHOTOS/FOTO (1) WSPÓŁPRACA (1)

15/04/2014

Chleb z mąki z pełnego przemiału/ Whole meal bread/ Pane integrale



Polski/English/Italiano
Składniki/Ingredients/Ingredienti
500 g mąki z pełnego przemiału/ 500 g whole meal flour/ 500 gr di farina
300 ml ciepłej wody/ 300 ml warm water/ 300 ml di acqua tiepida
30 g miękkiego masła lub oliwy z oliwek/ 30 g soft butter or olive oil/ 30 gr di burro ammorbidito o olio di oliva
1 łyżka cukru z trzciny cukrowej/ 1 tablespoon cane sugar/ 1 cucchiaio di zucchero di canna
1 i 1/2 łyżeczki soli/ 1 & 1/2 teaspoon salt/ 1 cucchiaino e 1/2 di sale
paczka suszonych drożdży/ dry yeast for 500 g flour/ 1 confezione di lievito di                                                                                                           birra disidratato

Wykonanie/Directions/Come si fa:
Wymieszać wszystkie składniki (można dodać łuskane pestki z dyni), wyrabiać minimum 10 minut, odstawić do wyrośnięcia i piec w 200° C przez ok. 40 minut./

Mix all the ingredients (you can add 50-100 g pumpkin seeds). Knead the dough for minimum 10 minutes, leave in a warm place until it doubles its size and bake at 200° C (390° F) for about 40 minutes./

Mischiare tutti gli ingredienti (si possono aggiungere semi di zucca), lavorare l'impasto per minimo 10 minuti, lasciar riposare in un ambiente caldo per almeno 2 ore. Cuocere in forno preriscaldato a 200°C per circa 40 minuti.