Labels

14/12/2015

Ciastka arachidowo-ryżowe z pomarańczą - Rice & Peanut Cookies - Biscotti al riso con arachidi ed arance


Przepis z wersją bezglutenową/ 
Contains gluten-free version / Con la versione senza glutine

Polish/English/Italian
Składniki/ Ingredients/ Ingredienti:
175 g kleiku ryżowego/ 6.1 oz congee rice (rice porridge)/ 175 g di crema di riso
175 g niesolonych arachidów/ 6.1 oz peanuts/ 175 g di arachidi
200 g masła/ 300 g butter/ 300 g di burro
ok. 1 szklanka mąki pszennej (ok. 130 g)/ 1 cup white plain flour/ 130 g di farina tipo 00
200 g cukru/ 200 g sugar/ 200 g di zucchero (di canna integrale)
80 g kandyzowanej skórki pomarańczowej/ 3 oz candied orange peel/ 80 g di scorze d'arancia candite
3 jajka/ 3 eggs/ 3 uova
1 łyżeczka proszku do pieczenia/ 1 ts baking powder/ 1 cucchiaino di lievito per i dolci

Polski:
Wykonanie:
Zmielić arachidy razem z kleikiem ryżowym, by uzyskać ok 350 g mąki arachidowo-ryżowej. Proporcjonować można wg upodobania, niekoniecznie jak podałam wyżej. 

Z podanych składników zagnieść ciasto. Formować łyżeczką małe porcje, jak na poniższej fotografii. Piec 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do ok. 180°C.

Wersja bezglutenowa: eliminujemy mąkę pszenną jak i jedno jajko oraz ok. 100 g masła. Masło możemy całkowicie wyeliminować, zastępując je olejem koksowym lub innym tłuszczem. Reszta procedury, jak w powyższym przepisie.

English:
Method:
Grind the rice porridge with peanuts to make 12.3 oz flour. Mix all the ingredients well in a bowl, knead and divide the dough into small, teaspoon size, peaks. Bake them in 180°C for about 10-15 minutes.

Gluten-free version: the same method as above besides white plain flour, one egg and 3.5 oz butter. We can exchange butter with coconut oil. 

Italiano:
Come si fa:
Macinare la crema di riso assieme agli arachidi per ottenere 350 g di farina circa. Lavorare bene con le mani tutti gli ingredienti per ottenere un impasto omogeneo. Formare con un cucchiaino piccole coppette, cuocere in forno preriscaldato a 180°C per circa 10-15 minuti.

La versione senza glutine: la stessa procedura pero senza la farina di grano tenero, senza 1 uovo ed anche senza 100 g di burro circa. Invece del burro si può mettere l'olio di cocco.